Про мене

ЗВІТ

творчого вдосконалення вчителя географії, біології,  природознавства, основ здоровя       

Бабенко Олени Іванівни 


за період 2015-2020 рр.

Педагогічне кредо: розповісти так,щоб зацікавити; пояснити так, щоб складне стало зрозумілим; створити проблемну ситуацію, щоб розбудити думку; застосувати інноваційні технологіі, щоб розвивати творчі здібності учнів; перевірити знання і уміння учнів так, щоб виявити іх дійсний рівень; оцінити так, щоб окрилити.          ( Сократ)

Живу і працюю під девізом: « Розуміти один одного, поважати, пробачати,любити».

Проблема над якою працю
 «Формування свідомого громадянина,дбайливого господаря, гуманіста та природолюба;
навичок володіння собою та виховання мотиваціі до здорового способу життя».
Мета роботи над проблемою:
-розвиток та формування пізнавального інтересу учнів шляхом використання інтерактивних форм і методів навчання на уроках;
-стимулювання інтересу учнів до навчального предмету;
 -набуття учнями досвіду самостійної пізнавальної діяльності;
-розвиток здатності до критичного мислення та критичних суджень;
-формування незалежноі точки зору й виявлення поваги до поглядів товаришів, прищеплення інтересу до предметів.
Інтерактивні технологіі,які використовую на уроках для активаціі розумовоі діяльності
1. При перевірці д/з:бліцопитування « учень-учень»;естафета;мозковий штурм; самоперевірка; гра «Знайди помилку».
2. На мотиваційному етапі: коло ідей,проблема, екскурс в історію, дослідження.
3. На етапі опрацювання навчального матеріалу: робота в групах, робота в парі, діалог, синтез думок, спільний проект, пошук інформаціі, змагання в групах, самостійна робота.
4.Рефлексивно-оцінювальному етапі: метод незакінчених речень,бліцтест, твоя позиція, доведи, «дерево знань», « мікрофон», « сторітеллінг».
5.Домашнє завдання: творчі, практичні, науково-дослідницькі.
Завдання, які ставлю перед собою:
Підвищити результативність у навчанні.
 Диференціювати роботу учнів під час виконання тренувальних вправ.
Усвідомлення значущості отриманих знань.
 Розвивати вміння працювати над розв’язуванням важливих проблем як самостійно, так і в групі.
Формувати вміння робити вибір, приймати рішення і нести відповідальність за прийняте рішення. 
 Залучати  учнів до позакласної та позашкільної діяльності, яка сприяє розвитку  в учнів творчості ( олімпіади,турніри, конкурси, декади…)
З/п
                              Зміст роботи
Дата, період
1.
Систематична творча  робота над реалізацією методичного питання
« Застосування інноваційних методів навчання для формування комунікативних компетентностей учнів на уроках географіі та основ здоровя»
2015-2020рр.
2.
Вивчення нормативних документів в галузі освіти:
-Закон Украіни про освіту»;
Закон Украіни « Про загальну середню освіту»;
-Постанова Кабінету Міністрів Украіни « Про затвердження Державного стандарту базової і повноі загальноі середньоі  освіти»;
-Концепція Новоі Украінськоі Школи;
-Порядок організаціі інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах;
-Типове положення про атестацію педагогічних працівників;
-Порядок підвищення кваліфікаціі педагогічних і науково-педагогічних працівників;
-Методичні рекомендаціі щодо викладання географіі та основ здоровя.
2015-2020рр..
3.
               Методика і практика
        Участь у методичних заходах:
-Тренговому  курсі «Основи соціальноі та здоров’язбінережноі компетентності»педагогічних працівників закладів освіти Кіровоградськоі області, які навчатимуть учнів відповідно до концепціі «НУШ» обсягом 40 академічних годин                     (10-11.05.2018р. Реєстраційний
номер МЗ.02136577-1166/18);
10-11.05.18
-Онлайн-курсі
«Основи здоровязбережноі компетентності»
обсягом 60 академічних годин.
(Сертифікат 11-03886);

- У  роботі постійно діючого семінару учителів з основ здоров’я, педагогів-тренерів загальноосвітніх навчальних закладів, які впроваджують перспективні здоров’язбережувальні проекти
 « Реалізація  концепцій, інноваційних підходів до формування життєвих компетентностей школярів у навчально-виховному процесі за умов упровадження превентивних здоров’язбережувальних проектів»
(27.04-28.04.2017р. при підтримці КОІППО ім..В.Сухомлинського);
27.04.17-
28.04.17
-13.08-23.08.2018р.підвищувала кваліфікацію на базі Комунального закладу «КОІППО
 ім.. В.Сухомлинського за освітньою програмою
учителів, які викладають основи здоров’я, безпеку життєдіяльності та педагогів-тренерів, які впроваджують превентивні проекти в закладах освіти
(1.Соціально-гуманітарний модуль-32 год.
2. Професійний модуль -60 годин.
3.Діагностико-аналітичний модуль-16годин).
(Свідоцтво ПК № 02136577-1933/18);
-30.09.2019-17.12.2019р.підвищувала кваліфікацію на базі Комунального закладу «КОІППО ім.. В.Сухомлинського за освітньою програмою учителів, які викладають предмети освітньої галузі
 « Природознавство»(географія,біологія, природознавство)(очно-дистанційна форма навчання)
1.Соціально-гуманітарний модуль-12 годин;
2.Професійний-86 годин;
3.Діагностико-аналітичний-10 годин.
(Свідоцтво Пк №02136577-3259/19)
-15.02.2020р.-сертифікат
« Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?
(20 годин) через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus;
-09.02.2020р.-сертифікат
«Бери й роби»(20 годин) через платформу масових відкритих онлайн-курсів EdEra;
-05.01.2020р.-сертифікат
«Академічна доброчесність»  (4 години) через платформу масових відкритих онлайн-курсів EdEra;
-05.01.2020р.-сертифікат
« Участь батьків у організаціі інклюзивного навчання» (3 години) через платформу масових відкритих онлайн-курсів EdEra;
-05.01.2020р.-сертифікат
« Географія.Загальна географія»(30 годин) через платформу масових відкритих онлайн-курсів EdEra;
-05.01.2020р.-сертифікат
«Права людини в освітньому просторі»(10 годин) через платформу масових відкритих онлайн-курсів EdEra;
-13.04.2018р. успішно закінчила курс
 « Критичне мислення для освітян»(30годин) через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus (Автентичність цього сертифікату може бути перевірено за https//courses.prometheus.org.ua:18090/cert/d54f45fb0a9f
4720814972934407e24e);
-16.10.2017р. онлайн-курсі «Вчимося жити разом»,(30годин,  сертифікат 11-00216);
-Онлайн-курсі « Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти»(80год.,
сертифікат від 19.06.2019р.);
-Долучення до заходів організованих ТОВ «Освітній проект «На Урок», Всеукраїнським освітнім проектом «Всеосвіта» ,електронними освітніми платформами «Мій Клас»,Prometheus, Олімпус, «Патріот»;

- Вебінарах:
 Інтерактивна школа творчого вчителя.
               Осіння сесія:06.11-25.11.2017р.                  
  Географія.9 клас. Украіна і світове господарство. Реалізація принципів неперервності й наступності шкільної географічноі освіти(Спікер-Довгань Г.Д.)(1 год.).
Основи здоров’я.7-9клас.Особливості використання компетентнісних задач на уроках предмету «Основи здоров’я»(Спікер-Тагліна О.В.)(1год.)         (Сертифікат № 1812611);
Основи здоровя.8 клас.Як на уроках предмета «Основи здоровя» формувати уміння вчитися( Спікер -Тагліна О.В.)(1 год.)
Основи здоровя.9 клас.Як  на уроках предмета
 « Основи здоровя» формувати поняття «фізіологічна зрілість», «соціальна зрілість», « готовність до дорослого життя» (Спікер-Тагліна О.В.)(1год.).
Географія.8клас.Підручник « Географія.8 клас» як засіб організаціі самостійної роботи учнів (Спікер- Довгань Г.Д.)(1год.)
(Сертифікат №1812610);
06.04.2017 р. –Всеукраінський вебінар « Навчально-методичне забезпечення предмету «Основи здоровя» у 9 класі загальноосвітніх навчальних закладів», яке проводило видавництво «Генеза»
(Довідка №151 від 26.04.2017р.);


Інтерактивна школа творчого вчителя.           
  Весняна  сесія: 20.03-08.04.2017р.                                                            
    Географія.7 клас. Вертикальна поясність гірських систем Євразіі. Зміни природи материка людиною. (Спікер: Вовк В.Ф.)
(Сертифікат № 1819303);
Географія.9клас.Презентація нового підручника для 9 класу ЗНЗ із поглибленим вивченням географіі. (Спікер:Капіруліна С.Л.).
Географія.8клас. Етноси.Найпоширеніші мовні сім’і світу.( Спікер:Вовк В.Ф.).
Основи здоровя.8 клас.Орієнтація на потреби учня в  освітньому процесі і дитиноцентризм при вивченні предмета «Основи здоровя» у 8класі.(Спікер:
Тагліна  О.В.).
 (Сертифікат № 1819302);
Основи здоров’я.7клас.Формування компетентностей, потрібних для успішноі самореалізаціі в суспільстві при вивченні предмета « Основи здоров’я» у 7 класі.(Спікер:Тагліна О.В.).
Географія.9клас.Презентація нового підручника для 9 класу.(Спікер:Довгань Г.Д.).                                    Географія.9клас.Презентація нового підручника для 9 класу.( Спікер: Гілецький Й.Р.).                              
 ( Сертифікат № 181930101);                     
  Інтерактивна школа творчого вчителя.                 
         Зимова сесія: 16.01-28.01.2017р.                          
  Основи здоровя.7клас. Емоційне благополуччя. Методи самоконтролю .                                      
Основи здоровя.8клас. Соціальні аспекти статевого спілкування.                                                              Географія.7 клас.Загальні відомості про Антарктиду. Географічне положення. Відкриття та дослідження Антарктиди.                                                 
 ( Сертифікат № 16.01-28.01.2017р.).

13.08.18-
23.08.18








30.09.19-
17.12.19








15.02.20



09.02.20


05.01.20


05.01.20


05.01.20


05.01.20


13.04.18




16.10.17




19.06.19






06.11.17-
25.11.17
















06.04.17






20.03.17-
08.04.17




















16.01.17-
28.01.17







Поширення педагогічного досвіду
-Публікація матеріалу у науково методичному журналі  Видавничої групи «Основа»
 «Основи здоровя» №10,жовтень 2017р. «Сценарій заходу ДЮП»;

Жовтень
2017


- Публікація матеріалу у науково методичному журналі  Видавничої групи «Основа»
 «Класному керівнику.Усе для роботи».№12 (108).
(Сертифікат №92031438, грудень 2017р.);
Грудень
2017


-Спираючись на передові педагогічні добутки опубліковані на шпальтах журналів Видавничої групи «Основа» , підвищувала свій фаховий рівень, займалась самоосвітою й використовувала його у своій професійній діяльності
( Сертифікати  за 2015р.,2016р., 2017р.);
Протягом
2015,
2016,
2017.
-Участь у декаді вчителів вищої кваліфікаційної категріі.
Урок з основ здоровя  з елементами кейс,
смарт пед..технологією за темою «Харчові добавки. Негативні наслідки незбалансованого харчування» в рамках тижня «Вчитель вищої кваліфікаційної категоріі» у 8-Б класі (16.11.17р.);
2015-2020
-Урок з географіі  у 7-Б кл. «Африка» із застосуванням інноваційних методів навчання(2016р.);
2015-2020
-Урок-квест«Україна починається з тебе» у 5-А кл. (03.09.18р.);
2015-2020
-Урок-квест «Майстер дитячих сердець» у 5-А кл. в рамках декади В.Сухомлинського (спілкою бібліотекарів, практичним психологом) (24.09.18р.);
2015-2020
-Театралізована  мініатюра « Захоплюючі пригоди по дорозі»,(21.09.17р.), «Паркан думок»( 9-Б кл. для початкової та середньоі школи)(04.10.-06.10.17р.);
2015-2020
-Урок-квест «Україна різноманітна» у 4-Б кл. (спілкою класовода,хореографа, бібліотекаря та практичного психолога) (01.09.17р.);
2015-2020
-Легкоатлетична естафета на спортивній шкільній олімпіаді серед 5-6 класів з метою популяризаціі та заохочення до занять різними видами спорту (08.09.17р.);

2015-2020
-Виступи на засіданні ШМО та ММО:
«Основні групи компетенцій, яких потребує сучасне життя», «Зміни навчальних програм природничих дисциплін»,«Ознайомлення з новинками літератури з географіі», «Викристання краєзнавчих можливостей рідного краю в роботі  з обдарованими учнями»,  «Розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей учнів»,
Тренінг«Успішний вчитель»(2015-2020рр.);

2015-2020

Робота з обдарованими та здібними учнями
Підготовка учнів до
-Олімпіади з геграфіі;
-Всеукраінськоі предметноі олімпіади «Олімпус»;
-Всеукраінського  українознавчого конкурсу 
 « Патріот»;
-Всеукраінського конкурсу «Колосок»;
-Міжнародноі природничої гри « Геліантус»;
-Конкурсу « Екологічна грамотність»через facebook;
-Всеукраінська інтернет-олімпіада « На Урок» з географіі та основ здоровя.

2015-2020рр.










Результати II етапу Всеукраінськоі олімпіади з            географіі
                       
2015-2016р.
III м-    Кожемяка Ярослав               (9-А)
III м-    Осадча Наталія                      (8-Б)
                          
2015-2016


                         
2016-  2017р.
I   м -    Кожемяка Ярослав               (10-А)
I   м -    Осадча Наталія                      (9-Б)
II  м -    Шевченко Дмитро                (10-А)
III м-    Капша Анастасія                   (9-Б)
III м-    Мала Ліза                                (10-А)
III м-    Бодюл Кирило                        (11-А)
                              

2016-2017







2017-2018 р.
I    м-    Осадча Наталія                      (10-А)
III м-    Чорна Єлизавета                    (10-А)
III м-    Ткаченко Катерина               (8-Б)

2017-2018



2018-2019р.
I    м-     Осадча Наталія                      (11-А)
II   м-    Чорна Єлизавета                     (11-А)
II   м-     Пестеров Дмитро                    (9-Б)
                           

2018-2019



                              
2019-2020р.
I  м-          Цингалова Евеліна               (10-А)
II м-          Пестеров Дмитро                  (10-А)



2019-2020




Результати III етапу Всеукраінськоі олімпіади з географіі
                                 2015-2016р.
II  м-           Осадча Наталія                    (8-Б)
III м-           Бодюл Кирило                      (10-А)
                               



2015-2016

                             
2016-2017р.
II  м-          Кожемяка Ярослав               (10-А)
III м-          Осадча Наталія                     (9-Б)
III м-           Бодюл Кирило                      (11-А)
                              


2016-2017


                            
2017-2018р.
II   м-           Осадча Наталія                     (10-А)
                                 


2017-2018
                           
2018-2019р.
II   м-           Осадча Наталія                     (11-А)
                                 


2018-2019
2019-2020р.
II   м-          Цингалова Евеліна                (10-А)

2019-2020

Всеукраінська інтернет-олімпіада « На Урок»
(зимова сесія з 21.01-28.02.2020р.)
Підсумки (29.02..-01.03.2020р).
Результати (02.03.2020р.)  



21.01.20-
Заявлені класи
Географія
6-А                                        
10-А
28.02.20
Основи здоровя
 5-А
5-Б
5-В
6-А
6-Б
7-А
7-Б
8-А
8-Б
9-А
9-Б

Нагороди
1.Грамота
Управління освіти виконавчого комітету Світловодськоі міської ради за сулінну і плідну працю, високий рівень професійноі майстерності у справі навчання і виховання підростаючого покоління та з нагоди Дня працівників освіти
 (Наказ УО №326 від 01.10.2019р.)

01.10.19





2.Подяка
Управління освіти виконавчого комітету Світловодськоі міської ради за вагомий внесок у роботу з обдарованими дітьми та підготовку переможця III етапу Всеукраінськоі учнівської олімпіади з географіі
( Наказ  від 05.03.2019року №100)

05.03.19




3.Грамота
Спеціалізованоі загальноосвітньої школи I-III ступенів №7 за підготовку та перемогу учнів у Всеукраінській учнівській олімпіаді з географіі
(2018 рік)


2018



                                              Мої досягнення
























Бабенко Олена Іванівна
Учитель географії, природознавства та основ здоров'я, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, Старший вчитель.
Відкритий урок географії у 7 класі
2016-2017 н.р.
Світ – корабель, розум – вітрила, думка – кермо.
(В.Гюго)
Тема: узагальнюючий урок з теми Африка.
Мета: перевірити та систематизувати знання учнів за вивченими темами, вдосконалити прийоми роботи з контурними картами, так як вони є одним з найпоширеніших картографічних творів, що застосовуються в школі; формувати пізнавальну активність учнів та розвивати інтерес до екології навколишнього середовища; виховувати самостійність та можливість вибору у прийнятті рішень.
Обладнання: фізична карта світу, атласи, шаблони Африки,  кросворди, ІКТ, презентації учнів.
Тип уроку: урок узагальнення та перевірки знань.
Оглушённая рёвом и топотом.
Облачённая в пламя и дымы.
О тебе, моя Африка, шепотом
В небесах говорят серафимы.
(Николай Гумелёв)
Хід уроку
     I.                        Організаційний момент
   II.                        Мотивація навчальної діяльності;
Прийом Проблемне запитання


Запитання учням
Учитель:
За якою визначальною ознакою географічного положення можна відгадати цей материк?
                 Учень:
Це цікавий материк
До тепла, мов кішка, звик.
На екватор, на гарячій,
Що дощами часто плаче,
Ліг худеньким животом
І завмер, як сонний сом.

Відповідь учнів(біля фізичної карти):
Серед материків лише Африка майже посередині перетинається екватором.
           Учитель:

Сьогодні ми мандруємо африканськими просторами, намагаючись пізнати світ довкола нас.

Чи можна скласти уявлення про природні умови материка, знаючи лише його географічне положення? Обґрунтуйте свою думку.
    
Запитання учням
          Відповідь учнів:
Повне уявлення про природні умови материка скласти неможливо, знаючи лише його географічне положення. Адже на природні умови також впливають повітряні маси, підстилаючи поверхня, віддаленість від океанів і морів, висота над рівнем моря та рельєф.
          Учитель:


Які особливості клімату, притаманні  Пн. Африці,сприяли збереженню Великого Сфінкса?
           Відповідь учнів:
Збереженню Великого Сфінкса у Пн. Африці сприяв украй сухий тропічний пустельний клімат.
           Учитель:
Коли ви вперше почули про Африку? Що саме і як?
           Відповідь учнів:



Як відомо, Сахара – це одна з найспекотніших пустель світу. Чому тоді місцеві жителі не можуть обійтися без вовняної ковдри?
           Відповідь учнів:
 Розпечену, наче грубку, вдень, Сахару вночі не впізнати. Уночі, якщо небо безхмарне, її поверхня дуже швидко охолоджується. Лише протягом доби температура повітря тут часто знижується на 30-35°C, а інколи й на усі 50°C. Ось чому ночі в Сахарі прохолодні, температура становить близько 10-15°C. Ще більше вражають добові коливання температур ґрунту, які можуть сягати 70°C. Адже пісок і скелі, розпечені вдень, вночі охолоджуються значно швидше, ніж повітря. Різні коливання температур протягом доби роблять перебування у спекотливій пустелі дуже важким без теплого одягу. Не випадково серед мешканців пустелі надзвичайно поширені затворювання на ревматизм і запалення легенів.
Презентації учнів
 Африка – материк най-най.
Ø Найбільша тварина суходолу – африканський слон.
Ø Найвища тварина світу – жираф.
Ø Чемпіон бігу серед тварин – гепард.
Ø Найбільших на Землі птах – африканський страус.
Ø Найшвидша змія – африканська мамба.

Африка – Батьківщина…
Ø Цукровий буряк
Ø Цибуля
Ø Капуста
Ø Кавуни
Африканські продукти:
Ø Какао
Ø Кава
Ø Цитрусові
Валеологічна пауза
1.      Мене укусив гіпопотам-там-там.
Від страху я на гілочку заліз-ліз-ліз.
Тепер я тут, а ноги мої там:
Мене укусив гіпопотам-там-там.
2.      Вітер віє нам в лице.
Захиталось деревце.
Вітер віє тише, тише
Деревце все вище, вище.

Учитель:
Використовуючи фізичну карту (настінну), охарактеризуйте географічне положення материка.
1.      Відносно екватора (майже посередині перетинає екватор)
2.      Відносно початкового меридіана (Африка в основному лежить в Східній півкулі, тільки невелика її частина -  у Західній).
3.      Відносно інших материків (відокремлена від  інших материків за виключенням Євразії. Від Європи Африка відділяє Середземне море і Гібралтарська протока. З Азією з’єднується Суецьким каналом).
4.      Відносно океанів (омивається водами Індійського та Атлантичного океанів).


Про якого відомого дослідника ці слова:
   Запитання учням

Він так кохав цей дивний материк,
Його небес гарячі сонні ласки!
Стрічать усіх добром сердечним звик.
У нього вірив так, як діти – в казку.
Йому у відповідь дарована любов,
Бо мед не подають з пекучим перцем…
Коли із світу білого пішов,


Залишив тут могилу свого серця – (Давід Лівінгстон)
Запитання учням
Що ви знаєте про могилу серця цього дослідника?
          Відповідь учнів:
Після смерті його тіло місцеві жителі доставили в Занзібар для відправки на Батьківщину. Серце Лівінгстона залишилося в Африці. Поховане в могилі, яка знаходиться в місті Чітомбо.
1.      Давід Лівінгстон (1813 – 1873) – дослідник Африки. Здійснив ряд тривалих мандрівок Пд. та Центральною Африкою. Відкрив для європейців чимало географічних об’єктів, зокрема відомий водоспад Вікторія. Своїм гуманним ставлення до місцевого корінного населення заслужив у нього повагу. Памятник споруджено у замбійському місті Лівінгстон.

*   Географічний практикум
(Робота в парах)
1.      Записати в робочий зошит географічні об’єкти, які відкрив Давід Лівінгстон і визначити їх географічне положення.
Відкрив: водоспад Вікторія (плавання по р. Замбезі); визначення водорозділу озер: озеро Ньяса і озеро Танґаньїка.

Робота на шаблонах Фрагменти карти
2.      Картки, з фрагментами карти Африки, на яких неточно надписані назви мисів, заток, проток, морів. (Учням потрібно знайти і виправити помилки).
3.      Завдання знайди відповідність (на дошці).
1. ґвінейська                                А - гори        
2. Баб-ель-Мандебська               Б - озеро        
3. Голковий (Аґульяс)                В  - протока        
4. Чад                                            Г  -   мис                            
5. Сахара                                      Д - пустеля
6. Рас-Енгела                               Е - вулкан
7. Капські                                     Є  - затока
8. Атлас
9. Кіліманджаро
Відповідь1-Є, 2-В, 3-Г, 4-Б, 5-Д, 6-Г, 7-А, 8-А, 9-Е


Розшифруй кросворд

1.
2.
Ч
А
Д


Е
Ф
І
О
П
С
Ь
К
Е
3.
В
І
К
Т
О
Р
І
Я


4.
У
Е
Д
И


5.
К
Е
Н
І
Я


6.
Р
У
К
А
Р
А
Р
А


1.      Це неглибока реліктова водойма, яка утворилася у тектонічній западині. А оскільки відповідно до субекваторіального типу клімату, режим випадання атмосферних опадів тут характеризується чергуванням сухого і вологого сезонів, то й контури озера дуже мінливі. Розмивається під час літніх дощів і різко зменшує свою площу сухою зимою.
2.      Назвати нагіря, яке розташоване у тій частині африканського материка, де простягається Великий Африканський грабен і де землетруси є типовим явищем.
3.      Назвати водоспад, який утворився на одній з головних африканських річок – Замбезі, яка впадає в Індійський океан.
4.      Це річкові долини у пустелях Пн. Африки і Пд-Зх Азії. Хоча більшу частину року вони сухі, але саме вони мають надзвичайно важливе значення у пустельних районах. Адже тут підземні води часто залягають порівняно неглибоко.
5.      Назва відомої вершини Африки (в перекладі Біла гора) зумовлена тим, що попри розташування майже на екваторі, вона через свою значну висоту (5199 м) постійно вкрита снігом і має льодовики.
6.      Ніл відомий як одна з найдовших річок світу, довжина якої становить 6671 км. Джерелом Нілу є ручка в Руанді, у системі річки Кагера.


?
Прийом Творча зупинка
1.     


Про які гори Африки ці рядки?

Ой, які ж вони комічні,
Гори ці географічні!
Вдалині хребти – аж сині,
Притулились до пустині.
А позаду (вір не вір) –
Європейський світлий двір.

?
(Атлас)
2.      Про яке море, що омиває береги Африки, йдеться?

Море під сонцем мліє,
Від жари аж червоніє
Перлівниць у нім доволі.
У воді – морище солі…
Знаєм істину стару:
Сіль закохана жару.
(Червоне море)




Подпись: ?Запитання учням
1.      Чому море від жари аж червоніє?
2.      Чому у воді моря морище солі?
Відповідь учнів:
Водорості біля узбережжя надають йому червонуватого відтінку. Тропічна спека, температура води влітку 34-35°C. Це пояснюється впливом нагрітого влітку суходолу. Солоність води – до 42% - найвища серед океанічних вод світу. Причина полягає в тому, що сухі гарячі вітри з материка зумовлюють надзвичайно високу випаровуваність.
Завдання: Скласти сенквей
1 рядок – іменник, що відбиває тему.
2 рядок – 3 прикметника
3 рядок – 3 дієслова
4 рядок – фраза з теми
5 рядок – синонім, відношення автора.
Відповідь учнів:
1.      Африка
2.      Жарка, сильна, могутня
3.      Вабить, дивує, чарує
4.      Рве своїм криком і внутрішнім болем.
5.      Безморозна. Континент джунглів і пустель

III.                        Підсумок уроку
IV.                        Домашнє завдання: повторити тектонічну будову та географічну номенклатуру.

Використана література:
1.     Пальчевський Степан. Цікава географія: 7 кл. І семестр – К.: Шкільна освіта, 2007.
2.     Довгань Г.Д. Географія материків і океанів: 7 кл. Матеріали до уроків: вид. Ранок. Веста ,2007.
3.     Пестушко В.Ю. Географія у надзвичайному ракурсі: несподіванні запитання, цікаві завдання, пізнавальні відповіді. – К.: Генеза, 2006.

4.     Пугач М.І. Географія: Відповіді до практикумів та зошитів для узагальнення знань. Посібник для вчителя: 6-10 клас. – Тернопіль.: навчальна книга Богдан, 2013










4 коментарі: